Ara que ja teniu els apunts sobre la modalització, us anime a participar de la següent
ACTIVITAT:
Busqueu elements modalitzadors del discurs a la següent entrevista, digueu de quin tipus són i comenteu-los breument ací.
Si voleu també podeu dir la vostra opinió sobre...
1. l'entrevista: a mode d'opinió personal, de comentari sobre una experiència personal o coneguda...
2. les fotos de més amunt, d'Ulrike Brueckner (extretes de Copysouth): estèticament, comentar el color, la imatge, el missatge, quin missatge deu voler fer-nos arribar l'autor...
3. aquest article sobre els drets d'autor i l'economia de mercat en la cultura.
Així treballeu un altre aspecte important de l'assignatura: L'EXPRESSIÓ ESCRITA.
Contestaré els comentaris a partir de diumenge (i els treballs que m'he enviat per correu electrònic). Passeu bons dies!!
Modalització Pràctica Blog ACTIVITAT:
Busqueu elements modalitzadors del discurs a la següent entrevista, digueu de quin tipus són i comenteu-los breument ací.
Si voleu també podeu dir la vostra opinió sobre...
1. l'entrevista: a mode d'opinió personal, de comentari sobre una experiència personal o coneguda...
2. les fotos de més amunt, d'Ulrike Brueckner (extretes de Copysouth): estèticament, comentar el color, la imatge, el missatge, quin missatge deu voler fer-nos arribar l'autor...
3. aquest article sobre els drets d'autor i l'economia de mercat en la cultura.
Així treballeu un altre aspecte important de l'assignatura: L'EXPRESSIÓ ESCRITA.
Contestaré els comentaris a partir de diumenge (i els treballs que m'he enviat per correu electrònic). Passeu bons dies!!
Publish at Scribd or explore others:
5 comentaris:
FENÒMENS D’ÈMFASI TONAL:
“No es pot fer d’avui per demà!” (resposta a la pregunta 4)
L’última frase de la resposta a la pregunta 5 (... era necessari un canvi de sistema!)
L’última part de la resposta a la qüestió sisena: “... nosaltres dèiem no a l’especulació sincera fa anys!”.
Així com la resposta sèptima : - No teníem la força econòmica necessària!
En la qüestió Nº 9, en mig de la resposta, quan diu “ La major part de la població mundial no té satisfetes les seues necessitats bàsiques!”.
Així com la resposta sencera de la qüestió 10.
A la pregunta 11 “ L’esquerra està morta?” la resposta també duu fenòmens d’èmfasi tonal, l’exclamació final.
La pregunta 12 també porta una resposta amb fenòmens d’èmfasi tonal: Hem de deixar d’imbecil•litzar-nos! O “I ara Zapatero dona als bancs 50.000”.
A la 13: “Un munt de coses han entrat a l’agenda!”.
A la qüestió 14 sobre el G-20 també respon amb exclamacions: “És una reunió il•legítima! No té cap tipus de relació democràtica!”.
MODALITATS ORACIONALS.
- Exclamatives: amb els exemples dels fenòmens d’èmfasi tonal ja he ficat les oracions exclamatives.
- Interrogatives: totes les PREGUNTES de l’entrevista.
- Desiderativa: “m’agradaria dir que està ferit de mort, però no ho està.”
VERBS VALORATIUS: impulsar, assolir.
ADJECTIUS VALORATIUS:imbecil•litzada, privilegiada, atrapada.
ADV. I SINTAGMES PREP. VALORATIUS: malament.
QUANTIFICADORS: moltes (alternatives) , moltes (vides).
FIGURES RETÒRIQUES COM L’IRONIA: a la pregunta “Hens hem de fer l’harakiri?”.
ELEMENTS TIPOGRÀFICS COM: a la pregunta Nº 5 : L’establishment.
Potser faltin prous elements modalizadors, però vaig mol agobiadaaaa! :D
Mª Reme, 2n A
Mª Reme, tot i que estàs atabalada amb l'acabament de l'avaluació t'he de felicitar tant per la teua participació al blog en diferents exercicis, com per la qualitat de les teues aportacions.
Has fet una molt bona feina!!
b7s
Gràcies Mari Reme per fer l´exercici!! :D
jo estic d´accord amb ella, però volia comentar les fotos.
He estat tot el pont pensant, i supose que el que l´autor diu amb el missatge és que no hem de fer còpies il·legals ni de llibres, ni de música ni de res.
La foto de l´home no l´entenc molt bé, però l´altra crec que el que pretén dir és que per molta falta que et faja, copiar és il·legal, i a més 10 llibres. Però pense que és un exemple , de tants que hi ha, de que agafen sempre als que menys coses fan, i sempre queden lliures els que fan les coses més grosses, en aquest cas, els que copien, es baixen molta música...
Jo també estic angoixada... :S
Fins a l´examen!!!!
Elena, 2n A
Tens raó Elena, cal perseguir els que fan les coses més grosses. Tanmateix, estàs segura que el missatge que ens vol fer arribar l'autor de la foto és literal? O potser és una mica irònic? El cartell que sosté l'home diu: "Professor de literatura: sóc un delinqüent perquè vaig canviar el format d'un llibre al braille (sense permís, s'entén) per als meus alumnes discapacitats visuals". Potser l'autor ens vol fer reflexionar sobre fins a quin punt això hauria de ser il·legal...
És bo estar angoixada, però només una miqueta. Això demostra que eres una estudiant treballadora i responsable. Ja veuràs com anirà bé.
Una abraçada.
Sempre les xiques tan participatives!
M'AGRADA!
I a més artistes,no? :D
Lola
Publica un comentari a l'entrada